reklama
reklama

Uwaga na fałszywych pracowników banku! Siedlczanka straciła prawie 10 tysięcy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: web

Uwaga na fałszywych pracowników banku! Siedlczanka straciła prawie 10 tysięcy - Zdjęcie główne

Kobieta postąpiła zgodnie z poleceniami złodziei | foto web

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z SiedlecDo komendy w Siedlcach zgłosiła się kolejna ofiara fałszywych pracowników banku.
reklama

Oszuści najpierw wmówili 20-latce, że ktoś wypłaca w Warszawie pieniądze z jej konta, następnie polecili zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalnie korzystanie z pulpitu telefonu, przez co straciła prawie 10 tysięcy złotych.

CZYTAJ WIĘCEJ:  Park w Siedlcach wreszcie zostanie otwarty

W ostatnim czasie do 20-letniej mieszkanki Siedlec zadzwonił mężczyzna, który poinformował ją, że jest pracownikiem banku i właśnie dostał informację z systemu o podejrzanych wypłatach pieniędzy z jej konta na terenie Warszawy, po czym przełączył ją do działu bezpieczeństwa. Tam kobieta została poinstruowana, żeby zainstalowała aplikację zdalnego pulpitu na swoim telefonie w celu ułatwienia pracownikom banku wprowadzenia zabezpieczeń na jej koncie. Kobieta postąpiła zgodnie z poleceniami, zainstalowała wskazaną aplikację i zatwierdziła numer wskazanego przez nich urządzenia.

Następnie polecono jej, by zatwierdziła kody płatności mobilnej, dzięki czemu jej pieniądze zostaną przelane na bezpieczne konto techniczne, co również zrobiła. W ten sposób zatwierdziła transakcje na prawie 10 tys. zł. Po kilku transakcjach bank zablokował aplikację. Po południu udała się do banku osobiście, by zdjęto jej blokadę z konta oraz by spowodować cofnięcie pieniędzy z konta technicznego na główne i złożyła na tę okoliczność reklamację. Kobieta usunęła pobraną aplikację. Następnego dnia znowu odebrała telefon od fałszywych pracowników banku, którzy polecili jej ponowne zainstalowanie danego programu, co zrobiła, ale dzięki temu, że bank nie zdążył jeszcze odblokować konta kobiety, nie straciła większej kwoty pieniędzy, bo oszuści nie mogli zalogować się do jej aplikacji bankowej.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama