Oszuści najpierw wmówili 20-latce, że ktoś wypłaca w Warszawie pieniądze z jej konta, następnie polecili zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalnie korzystanie z pulpitu telefonu, przez co straciła prawie 10 tysięcy złotych.
CZYTAJ WIĘCEJ: Park w Siedlcach wreszcie zostanie otwarty
Następnie polecono jej, by zatwierdziła kody płatności mobilnej, dzięki czemu jej pieniądze zostaną przelane na bezpieczne konto techniczne, co również zrobiła. W ten sposób zatwierdziła transakcje na prawie 10 tys. zł. Po kilku transakcjach bank zablokował aplikację. Po południu udała się do banku osobiście, by zdjęto jej blokadę z konta oraz by spowodować cofnięcie pieniędzy z konta technicznego na główne i złożyła na tę okoliczność reklamację. Kobieta usunęła pobraną aplikację. Następnego dnia znowu odebrała telefon od fałszywych pracowników banku, którzy polecili jej ponowne zainstalowanie danego programu, co zrobiła, ale dzięki temu, że bank nie zdążył jeszcze odblokować konta kobiety, nie straciła większej kwoty pieniędzy, bo oszuści nie mogli zalogować się do jej aplikacji bankowej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.