Całkowity koszt projektu wynosi 16 703 548,14 zł, z czego 13 889 023,61 zł pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej, a wkład własny miasta to 2 814 524,53 zł. Projekt ma na celu rozwój zrównoważonego transportu miejskiego, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i jakości życia mieszkańców.
W ramach szerszej strategii mobilności miejskiej, Siedlce realizują również projekt „Budowa drogi dla rowerów z OZE”, który obejmuje budowę dróg rowerowych oraz dróg dla pieszych i rowerów, budowę przejazdów rowerowych, przebudowę przejść dla pieszych, sygnalizacji świetlnych, zjazdów, a także budowę parkingów dla rowerów oraz miejsc odpoczynku. Projekt ten jest częścią programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 i otrzymał dofinansowanie w wysokości 6 976 621,50 zł.
Dodatkowo, w ramach projektu „Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce”, miasto planuje zakup i dostawę autobusów zeroemisyjnych, budowę wiaty parkingowej z fotowoltaiką, magazynem energii oraz konieczną infrastrukturą, a także budowę centrów przesiadkowych wraz z wiatami rowerowymi i OZE w miejscowościach Stare Opole i Nowe Iganie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.