Kontakt nawiązano za pośrednictwem połączenia telefonicznego. Rozmówca, wykorzystując metodę wyłudzania informacji, przekonał pokrzywdzonego do udostępnienia kodów BLIK. Na ich podstawie dokonano płatności internetowych oraz wypłat gotówki w bankomatach na terenie Warszawy. Łączna wartość transakcji wyniosła niemal 40 tysięcy złotych.
Sprawca posłużył się techniką podszycia pod instytucję zaufania publicznego, co wpisuje się w szerszy schemat działania przestępców operujących metodą tzw. „na pracownika banku”. Tego rodzaju proceder polega na wywołaniu poczucia zagrożenia i presji, mających skłonić rozmówcę do nieprzemyślanych działań finansowych.
Postępowanie w sprawie prowadzą odpowiednie służby.
To kolejny przypadek, który ukazuje sposoby działania sprawców wykorzystujących nowe technologie do wyłudzania środków pieniężnych od osób prywatnych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.