Kontakt nawiązano za pośrednictwem połączenia telefonicznego. Rozmówca, wykorzystując metodę wyłudzania informacji, przekonał pokrzywdzonego do udostępnienia kodów BLIK. Na ich podstawie dokonano płatności internetowych oraz wypłat gotówki w bankomatach na terenie Warszawy. Łączna wartość transakcji wyniosła niemal 40 tysięcy złotych.
Sprawca posłużył się techniką podszycia pod instytucję zaufania publicznego, co wpisuje się w szerszy schemat działania przestępców operujących metodą tzw. „na pracownika banku”. Tego rodzaju proceder polega na wywołaniu poczucia zagrożenia i presji, mających skłonić rozmówcę do nieprzemyślanych działań finansowych.
To kolejny przypadek, który ukazuje sposoby działania sprawców wykorzystujących nowe technologie do wyłudzania środków pieniężnych od osób prywatnych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.