- W pierwszym przypadku osoba prowadząca działalność gospodarczą straciła ponad 190 tys. złotych. Klient nie wywiązał się z płatności za paliwo i przedstawił fałszywe potwierdzenia przelewów za pobrany towar. W drugim przypadku nie przekazano wpłaty za dużą ilość borówki amerykańskiej. Właściciel plantacji stracił ponad 30 tys złotych - informuje nadkom. Agnieszka Świerczewska z siedleckiej policji.
Policja podkreśla, że nieuczciwi kontrahenci mają wiele sposobów na oszukanie właścicieli, czy zarządzających firmą. Przedstawiciel firmy powinien być szczególnie czujny, gdy taką ofertę otrzymuje od podmiotu, z którym nigdy nie współpracował.
Warto również działać prewencyjnie i wewnątrz firmy stosować kilka podstawowych zasad, by nie dać się oszukać. Po pierwsze - sprawdzić kontrahenta i historię jego firmy we wszystkich dostępnych rejestrach (m.in.: GUS, CEIDG, KRS, REGON) oraz opinie o nim w internecie. Warto wstrzymać płatność lub wydanie towaru do czasu weryfikacji kontrahenta i jego przedstawiciela handlowego. Bezwzględnie należy weryfikować numery rachunku do przelewu za każdym razem przed dokonaniem płatności. Potwierdzić ewentualną zmianę numeru konta u kontrahenta. Warto wymagać przedpłaty bądź okazania towaru przed uregulowaniem faktury, a także dążyć do osobistego spotkania z kontrahentem i odwiedzenia jego biura lub magazynu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.