reklama
reklama

Fałszywa siostra na Messengerze. Mieszkanka Siedlec straciła 1000 zł przez oszustwo BLIK

Opublikowano:
Autor:

Fałszywa siostra na Messengerze. Mieszkanka Siedlec straciła 1000 zł przez oszustwo BLIK - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z SiedlecMieszkanka Siedlec padła ofiarą oszustwa internetowego, w wyniku którego straciła 1000 zł.
reklama

Sprawca, podszywając się pod znajomą kobiety na Facebooku, wysłał wiadomość przez komunikator Messenger z prośbą o pilne udostępnienie kodu BLIK. Ofiara, przekonana, że pomaga bliskiej osobie, dwukrotnie przesłała kod, umożliwiając oszustowi wypłatę środków z jej konta.

Mechanizm tego typu oszustw jest dobrze znany organom ścigania. Przestępcy przejmują konta użytkowników mediów społecznościowych lub tworzą fałszywe profile, które do złudzenia przypominają oryginalne. Następnie kontaktują się z osobami z listy znajomych, prosząc o przesłanie kodu BLIK pod pretekstem nagłej potrzeby finansowej. Często podkreślają pilność sytuacji, aby skłonić ofiarę do szybkiego działania bez weryfikacji tożsamości nadawcy .

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania wiadomości z prośbą o przesłanie kodu BLIK. Zaleca się, aby w takiej sytuacji skontaktować się telefonicznie z osobą, która rzekomo wysłała prośbę, w celu potwierdzenia jej autentyczności. Ponadto warto zabezpieczyć swoje konta w mediach społecznościowych poprzez silne hasła i włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo