Plan ogólny to dokument planistyczny obejmujący obszar całej gminy, określający funkcje poszczególnych terenów oraz wskaźniki ich zagospodarowania. W przeciwieństwie do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, które zawierają szczegółowe ustalenia dotyczące m.in. linii zabudowy czy kształtowania przestrzeni publicznych, plan ogólny pełni rolę nadrzędną, wskazując ogólne kierunki rozwoju przestrzennego.
Relacja między Planem Ogólnym, a Planami Miejscowymi
Obowiązujące plany miejscowe zachowują swoją moc po uchwaleniu planu ogólnego. W sytuacji, gdy ustalenia planu ogólnego różnią się od obowiązujących planów miejscowych w zakresie przeznaczenia terenu, zmiana planu miejscowego będzie konieczna, aby dostosować go do nowych wytycznych.
Procedura składania wniosków
Wnioski do projektu planu ogólnego można składać do 16 maja 2025 r. Adresatem jest Burmistrz Miasta i Gminy Mordy. Dostępne są następujące formy składania wniosków:- Osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Mordach przy ul. Kilińskiego 9.
- Listownie na adres: Urząd Miasta i Gminy w Mordach, ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy.
- Elektronicznie na adres e-mail: sekretariat@mordy.pl lub za pośrednictwem platformy ePUAP (/82a7tv1mmq/SkrytkaESP).
Wzór formularza wniosku określa Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. Formularz dostępny jest w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Mordach oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.