Do podpisania umowy pomiędzy Stadler Polska a PKP Intercity doszło w 2019 roku. Realizacja kontraktu wynoszącego nieco ponad miliard złotych przypadła na trudne lata - pandemii i wojny rosyjsko-ukraińskiej. Pomimo problemów natury zewnętrznej w drugiej połowie 2022 roku przewoźnik odebrał pierwsze pojazdy. Pociągi, które producent przekazywał PKP Intercity były systematycznie wprowadzane do rozkładu jazdy.
- Wraz z przekazaniem ostatniego z 12 pojazdów zamówionych przez PKP Intercity kończymy drugie zamówienie na pojazdy FLIRT realizowane w naszym zakładzie dla narodowego przewoźnika. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy dostaczyć do PKP Intercity po raz kolejny nasze niezawodne, komfortowe pociągi. Jestem przekonany, że pojazdy będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom - powiedział Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.
CZYTAJ WIĘCEJ Foodsharing w nowej lokalizacji przez całą dobę
Pociągi typu FLIRT przewożą pasażerów nie tylko po Polsce, ale też po Europie i świecie. Najnowsze model są wyposażone w liczne udogodnienia m.in.: klimatyzację, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE, bezprzewodowy internet. Pojazdy są dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych: rowerzystów, rodzin z dziećmi czy osób niepełnosprawnych.
12 nowych pojazdów od Stadler Polska uzupełnią ofertę na trasach Szczecin - Poznań - Kraków, Poznań - Łódź - Kraków, Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - Kraków - Zakopane, Gdynia - Bydgoszcz - Łódź - Katowice, Olsztyn - Warszawa - Kielce - Kraków, Olsztyn - Warszawa - Częstochowa - Bielsko-Biała/Racibórz, Katowice - Łódź - Płock.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.