reklama
reklama

Senior myślał, że rozmawia z pracownikiem banku - stracił majątek

Opublikowano:
Autor:

Senior myślał, że rozmawia z pracownikiem banku - stracił majątek - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z SiedlecPolicja w Siedlcach prowadzi dochodzenie w sprawie oszustwa, w wyniku którego starsza osoba straciła znaczną sumę pieniędzy. Oszustwo miało miejsce w zeszłym tygodniu, a sprawcy wykorzystali zaawansowane techniki manipulacji, podszywając się pod analityków finansowych. Ściganie sprawców trwa.
reklama

W Siedlcach doszło do oszustwa, w wyniku którego 85-letni mieszkaniec miasta stracił blisko 180 tysięcy złotych. Przestępcy wykorzystali zaawansowane metody manipulacji i oszustwa, podszywając się pod analityków finansowych. Całe zdarzenie miało miejsce w zeszłym tygodniu, a ściganie sprawców jest obecnie prowadzone przez Komendę Miejską Policji w Siedlcach.

Oszust zaczynał od wysłania wiadomości SMS z linkiem, który rzekomo prowadził do strony banku. Senior, ufając przesłanej wiadomości, kliknął w link i trafił na fałszywą stronę, na której poproszono go o dokonanie opłaty w wysokości 993 zł. Mężczyzna nie pamiętał jednak, za co miałby zapłacić tę kwotę. Po zrealizowaniu przelewu zaczęły się pojawiać kolejne telefony z różnych numerów. W jednej z rozmów rozmówca, podający się za analityka finansowego, przekonał seniora, że niezbędna jest konfiguracja konta bankowego.

reklama

Podczas tych rozmów, zgodnie z instrukcjami oszusta, na telefonie pokrzywdzonego pojawiła się aplikacja umożliwiająca zdalny dostęp do pulpitu. Przestępca uzyskał dzięki niej dostęp do bankowości internetowej seniora, co pozwoliło mu przeprowadzić trzy przelewy na konta nieznanych mu osób – w kwotach 50 tysięcy, 63 tysięcy i 64 tysięcy złotych. Dopiero po kilku dniach mężczyzna zdał sobie sprawę z oszustwa i powiadomił o sprawie swojego syna. Razem udali się do banku, gdzie konto zostało zablokowane, jednak utracone środki nie zostały odzyskane.

Policja apeluje o szczególną ostrożność w takich sytuacjach, przypominając o zasadach bezpieczeństwa, które mogą zapobiec podobnym oszustwom. Ważne jest, aby nigdy nie klikać w podejrzane linki przesyłane w wiadomościach SMS lub e-mailach, ponieważ banki nigdy nie wysyłają takich próśb. Należy także unikać instalowania oprogramowania do zdalnej obsługi pulpitu na polecenie obcych osób, ponieważ takie aplikacje dają przestępcom pełną kontrolę nad urządzeniem. Ponadto, nigdy nie należy podawać danych logowania ani kodów autoryzacyjnych osobom, które podają się za pracowników banku.

reklama

Policja zaleca, aby w przypadku wątpliwości skontaktować się bezpośrednio z instytucją lub poprosić o pomoc bliską osobę. Osoby starsze oraz ich rodziny powinny być szczególnie czujne i edukować się nawzajem na temat zagrożeń związanych z oszustwami finansowymi. W razie podejrzenia oszustwa należy niezwłocznie powiadomić policję.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo