Do kobiety zadzwoniła nieznana osoba, rozpoczynając rozmowę od stwierdzenia „Mieliśmy wypadek”. Taka forma kontaktu miała na celu wzbudzenie emocji i wywarcie presji, aby nakłonić ją do przekazania pieniędzy na rzekome „załatwienie sprawy”. W trakcie rozmowy rozmówca próbował podkreślić pilny charakter sytuacji, co jest typowym schematem stosowanym przez sprawców tego rodzaju oszustw.
Pomimo próby manipulacji, 57-latka zachowała czujność i nie uległa naciskom. Nie przekazała żadnych środków, a po zakończeniu rozmowy natychmiast zgłosiła sprawę odpowiednim służbom. Komenda Miejska Policji w Siedlcach przyjęła zawiadomienie o przestępstwie i rozpoczęła postępowanie wyjaśniające okoliczności zdarzenia. Tego typu działania mają na celu przeciwdziałanie kolejnym próbom oszustw, które w ostatnim czasie pojawiają się w różnych częściach kraju, w tym także na terenie Siedlec.
Opisany przypadek stanowi jeden z przykładów oszustw telefonicznych, które często bazują na wzbudzeniu paniki lub współczucia u osób starszych. Jak notorycznie ostrzega policja, metody stosowane przez sprawców są coraz bardziej wyrafinowane, dlatego policja stale przypomina o konieczności zachowania ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi. Zgłaszanie podejrzanych sytuacji i natychmiastowe reagowanie może zapobiec stratom finansowym oraz umożliwia szybsze zatrzymanie osób odpowiedzialnych za te przestępstwa.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.