To pierwszy odebrany przez MPK Kraków tramwaj z 60 pojazdów, które zostały zamówione w tej transzy.
Krakowski przewoźnik od 2018 r. podpisał w sumie 5 umów na dostawę pojazdów. W sumie po Krakowskich ulicach będzie jeździć 110 tramwajów wyprodukowanych w fabrykach Stadlera w Siedlcach i Środzie Wielkopolskiej.
Nowe tramwaje zastąpią wagony z wysoką podłogą. Wszystko po to, aby poprawić komfort podróży pasażerom oraz komfort pracy motorniczych.
Tramwaje "Lajkonik" mają 33,4 m długości,wyposażone są w klimatyzację, monitoring, oświetlenie wnętrza w technologii LED, system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu oraz automaty biletowe obsługujące płatności kartą płatniczą. Wagony posiadają szerokie drzwi oraz specjalne platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom na wózkach.
Tramwaje posiadają system akumulatorów, który pozwala na pokonanie dystansu 3 km z opuszczonym pantografem, bez zasilania z sieci trakcyjnej, np. podczas jej awarii lub na odcinkach niezelektryfikowanych.
Stalowe pudła wagonów produkowane i spawane są w zakładach Stadlera w Środzie Wielkopolskiej.Później transportowane są do zakładu w Siedlcach na specjalnych lawetach, z których przenoszone są do hali montażowej za pomocą suwnic. Montaż w hali trwa od 4 do 6 tygodni, podczas których odbywa się zabudowa wagonów. W jednym znajduje się do 22 km kabli.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.