Wnioski można składać wyłącznie drogą elektroniczną – przez aplikację mZUS, serwis PUE ZUS, bankowość internetową lub portal Emp@tia – w terminie od 1 lipca do 30 listopada 2025 r. Rodzice lub opiekunowie, którzy złożą wniosek do końca sierpnia, otrzymają środki najpóźniej do 30 września. Wnioski składane we wrześniu, październiku lub listopadzie będą realizowane w ciągu dwóch miesięcy od ich złożenia.
Na Mazowszu świadczeniem zarządza Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W poprzedniej edycji programu w regionie złożono około 468 000 wniosków, a wypłacono ponad 197 milionów zł.
Program obejmuje dzieci uczące się w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych i policealnych – zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Nie obejmuje natomiast dzieci uczęszczających do zerówek oraz studentów. Świadczenie przysługuje niezależnie od dochodu rodziny, jest zwolnione z podatku oraz nie podlega zajęciu komorniczemu. Nie wpływa także na prawo do innych świadczeń.
Wnioski muszą zawierać poprawne dane: numer PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz numer konta bankowego. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca uwagę, że niekompletne lub błędne dane mogą wydłużyć czas rozpatrywania sprawy. Informacja o przyznaniu lub odmowie świadczenia udostępniana jest wyłącznie elektronicznie – w profilu wnioskodawcy na PUE ZUS.
Na terenie województwa mazowieckiego środki wypłacane są raz w roku, bezpośrednio na konto wskazane we wniosku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.