reklama
reklama

Fala fałszywych alarmów bombowych w Polsce. Co naprawdę wydarzyło się wczoraj?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Uniwersytet w Siedlcach (FB)

Fala fałszywych alarmów bombowych w Polsce. Co naprawdę wydarzyło się wczoraj? - Zdjęcie główne

foto Uniwersytet w Siedlcach (FB)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Siedlec9 maja 2025 roku Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach otrzymał anonimową wiadomość e-mail z informacją o rzekomym podłożeniu ładunku wybuchowego. Władze uczelni natychmiast powiadomiły odpowiednie służby, które zabezpieczyły teren i przeprowadziły szczegółową kontrolę. Alarm okazał się fałszywy.
reklama

W piątek, 9 maja, w Warszawie ewakuowano kilkadziesiąt placówek, w tym Bibliotekę Uniwersytetu Warszawskiego, z której wyprowadzono około 250 osób. Podobne sytuacje miały miejsce w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz na Uniwersytecie Kaliskim.

W każdym przypadku alarmy okazały się fałszywe, jednak wymusiły natychmiastowe działania służb ratunkowych i policyjnych. 

Mechanizm działania

Zgłoszenia pochodziły z anonimowych kont e-mailowych, a ich treść była zbieżna, co sugeruje skoordynowaną akcję dezinformacyjną. Policja określiła je jako "zgłoszenia kaskadowe", mające na celu dezorganizację pracy instytucji publicznych.

Siedlce – mimo mniejszej skali – znalazły się na liście adresatów tego typu wiadomości. Szybka reakcja uczelni i sprawne działanie służb są dowodem na to, jak ważne jest przygotowanie i wdrożone procedury kryzysowe.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo