Z ustaleń wynika, że nieustalony sprawca nakłonił 81-letnią mieszkankę powiatu siedleckiego do wykonania trzech przelewów. Suma strat wyniosła 5 910 zł. Według zawiadomienia oszust posługiwał się komunikatorem i metodycznie prowadził rozmowę, by wywołać presję i skłonić do transakcji. Postępowanie prowadzi Komenda Miejska Policji w Siedlcach.
Drugi wątek dotyczy 36-letniego mieszkańca powiatu siedleckiego. Został on wprowadzony w błąd obietnicą pomocy przy wypłacie rzekomej wygranej. W efekcie przekazał 2 750 zł. Również w tym przypadku działanie odbywało się przez komunikator, a sprawca posłużył się narracją „nagrody”, by nakłonić pokrzywdzonego do przekazania pieniędzy. Postępowanie prowadzi KMP Siedlce.
Policja w kilku garnizonach ponownie alarmowała przed wyłudzeniami przez komunikatory – w tym przed podszywaniem się pod znajomych i żądaniem szybkiej płatności BLIK lub przelewu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.