Reklama

Reklama

Siedlce: 2 tysiące decyzji

Opublikowano: 21 listopada 2019 07:48
Autor:

Siedlce: 2 tysiące decyzji - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości ZUS wypłaca już nowe świadczenie.

Reklama

Od 1 października Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpatruje wnioski o świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji. W województwie mazowieckim 94% spraw zakończyła się decyzją o wypłacie pieniędzy.

Duże zainteresowanie
W całej Polsce od 2 września do 8 listopada klienci ZUS złożyli już łącznie 390.652 wnioski w sprawie świadczenia uzupełniającego dla osób niezdolnych dla samodzielnej egzystencji. 11% z nich, czyli niemal 43 tys., to zgłoszenia pochodzące z województwa mazowieckiego.
Najwięcej wniosków w regionie, bo aż 18.384, złożono na terenie działania 3 warszawskich oddziałów ZUS. Poza aglomeracją warszawską przodował oddział płocki (10.938), przed radomskim (7.765) i siedleckim (5.839). W województwie mazowieckim wydano już do tej pory 15.187 decyzji, z czego w oddziale siedleckim było ich 2.051.
Jak mówi Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS, 6% decyzji w mazowieckiem zakończyło się odmową wypłaty świadczenia. W zdecydowanej większości powodem nieprzyznania pieniędzy było przekroczenie kryterium finansowego lub brak podstaw do stwierdzenia niezdolności do samodzielnej egzystencji.

Dla kogo świadczenie?
Organy rentowe, w tym ZUS, wciąż przyjmują wnioski o świadczenie uzupełniające. Mogą się o nie starać pełnoletni mieszkańcy Polski, którym zły stan zdrowia nie pozwala na funkcjonowanie bez pomocy osób trzecich. Kluczowe jest tutaj posiadanie orzeczenia o niezdolności do samodzielnej egzystencji (jeśli brak takiego dokumentu, ZUS skieruje na właściwe badanie lub wyda orzeczenie na podstawie przedstawionej dokumentacji). Dodatkowy warunek to suma pobieranych świadczeń pieniężnych finansowanych z budżetu państwa, która nie może przekroczyć 1600 zł. Pełną kwotę 500 zł otrzymają natomiast ci, którzy pobierają mniej niż 1100 zł świadczeń.
- Wszystkich klientów, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej, zapraszamy do placówek ZUS i do kontaktu poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej (22 560 1600). ZUS udostępnił specjalną linię do udzielania informacji na ten temat - informuje rzecznik.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.