Jak informuje Urząd Miasta Siedlce, na Mazowszu od 1 lipca złożono dotychczas ok. 158 tys. wniosków w tym programie.
Wnioski mogą składać rodzice i opiekunowie. Złożenie takiego wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia, nie później niż do 30 września. W sytuacji, gdy wniosek zostanie złożony później, samorząd ma 2 miesiące na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Ostateczny termin, do kiedy należy złożyć wniosek o świadczenie w programie Dobry Start to 30 listopada. Złożenie wniosku po tym terminie sprawi, że prawo do świadczenia przepadnie.
Program "Dobry Start" jest świadczeniem w wysokości 300 zł dla uczniów na wyprawkę szkolną. Nie obowiązuje żadne kryterium dochodowe. Świadczenie przysługuje raz w roku na każde dziecko uczące się do ukończenia 20 lub – w przypadku dzieci niepełnosprawnych – 24 roku życia.
Szczegóły programu na stronie www.mpips.gov.pl.