Jak zatem działać racjonalnie i nadal promować firmę? odpowiedź wydaje się prosta i jednoznaczna – zawsze warto mysleć o firmie, marketingu i przede wszystkim jej przyszłości. Należy tylko zadać sobie pytanie jak widzimy ją np. za rok, albo za pół roku. Czy zależy nam na rynku o dużym zasięgu czy wolimy nieco zaoszczędzić i postawic na tzw. lokalność.
Dlaczego warto ...
Marketing w kryzysie nie lubi zbędnego wydawania pieniędzy a co z tym związane, decyzje muszą być wyważone. Nasuwa się myśl, że wracamy do początku wywodu i pytania: jakie działania najlepiej podejmować w obecnej sytuacji? rozwiązaniem niedrogim a niewątpliwie korzystnym jest promocja w mediach lokalnych: prasa czy internet.
Lokalność to mocne więzi, tradycje i wiele innych czynników. Poza tradycyjną reklamą, warto w tym miejscu uwzględnić słowo „ tańszą” reklamą, wartość dodaną stanowi tzw. marketing szeptany, który w określonych społecznościach lokalnych czytających lokalne portale czy gazety jest naturalny. W trudnej sytuacji pandemii gdzie pokonywanie dużych odległości jest problematyczne reklama w nośnikach lokalnych staje się dobrą inwestycją i niewątpliwie tańszym i najlepszym z możliwych rozwiązaniem. Firmy powinny dostosować swoją komunikację do sytuacji i oczywiście potrzeb konsumentów. Firmy które jako pierwsze zareagowały na przekaz reklamowy i dostosowały komunikat do potrzeb swojego klienta mogą zyskać wizerunkowo, o ile już nie zyskały.
Na rynku przetrwają ci, którzy będą w stanie szybko dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości, wykorzystywać okazje i redukować koszty. Nie można już pozwalać sobie na popełnianie błędów i marnowanie pieniędzy. Nie zawsze trzeba jednak wynajdować koło na nowo. Wiele wskazówek, o których mogliśmy już wielokrotnie słyszeć, wciąż będzie aktualnych. Stawiajmy na media, które mamy na wyciągnięcie ręki.
Ostatnim aspektem, na który należy zwrócić uwagę, jest odpowiedzialność i zachowanie etyki w reklamie. Lokalni wydawcy portali internetowych czy prasy w sposób nienaganny odnoszą się do tych aspektów. Skąd taka pewność? Właśnie wypływa z lokalności i rzetelnego przedstawiana spraw lokalnych. Brak sumienności, etyki i wiarygodności eliminuje wydawcę.
Warto rozważyć wszystkie za i przeciw. Inwestując niewielkie kwoty dzisiaj w promocje firmy, podejmujemy ważne decyzje na przyszłość. Cytując klasyka:
„ Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej.”