Tramwaj Tramino Braunschweig II będzie w dużymstopniu nawiązywał do swojego poprzednika. Wagony wyposażone zostaną w wózkiprzystosowane do wyjątkowego, jedynego w Europie torowiska o szerokości 1100 mm. Modyfikacjom poddano jednakżeniektóre rozwiązania techniczne, elementy wyposażenia i designu. Tramino jestpojazdem całkowicie niskopodłogowym, składa się z czterech modułów o łącznejdługości 36 m, osadzonych na czterech wózkach. Wysokość podłogi wynosi 360 mm i320 mm w obszarze drzwi wejściowych. Kabina kierowcy i przestrzeń pasażerskawyposażone są w dwie oddzielne klimatyzacje. Nowością jest doposażenie pojazduw drugie miejsce dla wózków inwalidzkich, znajdujące się przy 4. drzwiachwejściowych. Przestronne Tramino oferuje pasażerom 205 miejsc, w tym 79 miejscsiedzących. Oparcia miejsc podwójnych zostały odsunięte od siebie o 5 cm,dzięki czemu zwiększono komfort siedzenia. Tramwaj wyposażony będzie również wsystem anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Będzie posiadałteż superkondensatory, w których magazynowana będzie energia pochodząca zprocesu rekuperacji, a następnie wykorzystywana do ponownego rozruchu tramwaju.To rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić znaczną ilość energii elektrycznej.
Źródło: siedlce.pl