– Natura nie jest nam dana raz na zawsze, musimy o nią dbać, bo to od nas zależy, jaki świat zostawimy naszym dzieciom. To właśnie one motywują nas do tego, by działać na rzecz ochrony naturalnych zasobów wody. Dlatego od 9 lat realizujemy program „Po stronie natury”. Pragniemy zapewnić im świat przyrody co najmniej tak bogaty jak ten, w jakim szczęście mamy żyć my. Troska o zdrowie naszych dzieci i przyszłych pokoleń jest motywacją dla nas, dorosłych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Inga Songin, dyrektor marketingu i PR Żywiec Zdrój.
Zainicjowany przez markę program „Po stronie natury” odbywa się w tym roku po raz dziewiąty. Celem ogólnopolskiej akcji jest nie tylko kształtowanie świadomości społecznej, dotyczącej ochrony środowiska naturalnego, lecz także wspieranie inicjatyw proekologicznych i sadzenie drzew, które przyczyniają się do ochrony zasobów wodnych. Dotychczas w ramach akcji posadzonych zostało ponad 5 mln w Beskidach.
– W tym roku mamy ambitny cel i planujemy zasadzić kolejny milion drzew. Odnowiliśmy też ponad tysiąc kilometrów górskich szlaków, żeby turyści mogli z nich odpowiedzialnie i bezpiecznie korzystać. Ponadto wspieramy inicjatywy społeczne i zachęcamy ludzi, żeby realizowali własne projekty wspierające środowisko naturalne. Do tej pory sfinansowaliśmy 115 takich inicjatyw – mówi Inga Songin.
Program realizowany jest przez Żywiec Zdrój wspólnie z Lasami Państwowymi, Towarzystwem Turystyczno-Krajoznawczym oraz Fundacją Arka. Jego ambasadorką jest Martyna Wojciechowska, znana podróżniczka, dziennikarka i pisarka. Organizatorzy zaznaczają, że ważnym elementem kampanii jest edukowanie Polaków i wskazywanie roli, jaką drzewa spełniają w przyrodzie oraz ochronie zasobów wodnych.
– Chcemy budować w społeczeństwie świadomość tego, że każde drzewo jest ważne dla czystości powietrza i zasobów wodnych, bo to właśnie one umożliwiają magazynowanie wody w glebie, która następnie jest naturalnie filtrowana. Poprzez zakup butelki wody można się włączyć do akcji i wspólnie z nami sadzić drzewa – mówi Inga Songin.
Program „Po stronie natury” odniósł duży sukces społeczny już w ubiegłych latach, a liczba Polaków zaangażowanych w akcję stale rośnie.
– Liczba uczestników rośnie ze względu na dwa czynniki. Po pierwsze, poświęcamy tej akcji coraz więcej uwagi i środków, starając się dotrzeć z nią do możliwie szerokiego grona. Po drugie, świadomość ekologiczna rośnie i coraz więcej ludzi chce się angażować w takie działania – mówi Inga Songin.
Dyrektor marketingu i PR marki Żywiec Zdrój zauważa, że poza aspektem społecznym działania na rzecz środowiska budują też pozytywny wizerunek i reputację marki, co przekłada się na działalność biznesową. Ponadto prowadzona od dziewięciu lat kampania mocno wpisuje się w strategię i misję marki Żywiec Zdrój.
– Ta misja opiera się na naszym dążeniu do tego, aby Polacy pili zdrowiej, dbając o naturę, bo to z niej przecież czerpiemy wodę. Jej zasoby nie są wieczne, dlatego trzeba podejmować takie działania, żeby przyszłe pokolenia również mogły z nich korzystać. Program „Po stronie natury” jest wpisany w działania i misję naszej marki już od dawna – podkreśla Inga Songin.
Każdy może zdecydować o posadzeniu drzewa, wpisując na stronie kampanii kod z etykiety wody Żywiec Zdrój, a w naszym imieniu to drzewo posadzą leśnicy w Beskidach. W ten sposób można się włączyć do ogólnopolskiej akcji sadzenia drzew i zadedykować drzewo bliskiej osobie. W całej Polsce w maju i czerwcu odbywają się wydarzenia specjalnie dotyczące ekologii, a milionowe drzewo zostanie zasadzone podczas wielkiego finału 11 czerwca w Warszawie.