Sprawca, posługując się metodą wyłudzenia kodu BLIK, doprowadził pokrzywdzonego do przekazania kwoty 4 tysięcy złotych.
Z dotychczasowych ustaleń wynika, że nieznana osoba, podszywając się pod zaufany kontakt, skłoniła mężczyznę do wygenerowania i przekazania sześciocyfrowego kodu BLIK, a następnie niemal natychmiast zrealizowała transakcję wypłaty gotówki. Ofiara zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa dopiero po zniknięciu środków z rachunku bankowego.
Proceder ten, choć znany organom ścigania od lat, wciąż przybiera nowe formy i dotyka kolejnych użytkowników systemów płatności mobilnych. Sprawcy, korzystając z fałszywych kont w komunikatorach lub przejętych profili, nawiązują kontakt w sposób, który nie wzbudza podejrzeń, posługując się uproszczonym scenariuszem – najczęściej nagłą potrzebą pożyczenia pieniędzy.
Postępowanie w sprawie prowadzą funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Siedlcach. Trwają działania mające na celu ustalenie tożsamości sprawcy i prześledzenie przepływu środków finansowych. Śledczy apelują o ostrożność przy przekazywaniu jakichkolwiek danych autoryzacyjnych i przypominają, że każdy przypadek nagłego żądania pieniędzy – nawet od bliskich – powinien być weryfikowany innym kanałem kontaktu.
W kontekście rosnącej liczby tego typu zdarzeń, instytucje finansowe i organy ścigania powtarzają apel o zwiększenie czujności oraz stosowanie podstawowych zasad cyberbezpieczeństwa.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.