Podwyżka cen biletów na koleje regionalne przeszła prawie bez echa, same Koleje Mazowieckie opisują je jako “likwidację ofert specjalnych”. Tymczasem, jak wyjaśnia Olko, mowa o bardzo dużych wzrostach cen. - Bilet jednorazowy na przejazd z Warszawy do Otwocka w 2022 roku kosztował 5,70 zł, dzisiaj to aż 13,60. To bardzo duży wzrost, na który wielu mieszkańców miejscowości podwarszawskich po prostu nie stać - stwierdziła. - Dziwi nas, że marszałek Struzik zamiast sięgać do kieszeni pasażerów, nie wystąpił o pomoc publiczną z tarczy antykryzysowej. Chcemy wyjaśnień w tej sprawie, to zupełnie nieracjonalna polityka - punkowała.
Bardzo wzrosły też ceny miesięcznych biletów odcinkowych. - Zlikwidowano “ofertę specjalną” na bilet miesięczny na trasie Góra Kalwaria - Warszawa. Przed podwyżką kosztował 231 zł, teraz aż 320. To aż 90 zł różnicy - mówiła Julia Zimmermann, liderka partii w okręgu podwarszawskim. - Marszałek Struzik chyba stawia sobie za cel skłonić jak najwięcej osób do codziennych podróży autem. Dzisiaj to po prostu tańsza opcja - podsumowała.
CZYTAJ WIĘCEJ Nowe autobusy w Siedlcach
Według Martyny Jałoszyńskiej z warszawskich struktur partii Razem, taka polityka szkodzi nie tylko osobom dojeżdżającym spod Warszawy do pracy, ale też mieszkańcom i mieszkankom stolicy. - Do stolicy już teraz wjeżdża codziennie ponad pół miliona samochodów. Droższe bilety oznaczają, że będzie ich jeszcze więcej. W Warszawie i tak mamy problem z jakością powietrza, teraz ten problem się pogłębi - zauważyła Jałoszyńska. - Nie zgadzamy się na taką politykę transportową. Dlatego rozpoczęliśmy zbiórkę podpisów pod petycją, w której domagamy się powrotu do cen ze stycznia 2022 - mówiła działaczka.
- Potrzebujemy rozwiązania, które powstrzyma podwyżki cen biletów zarówno w PKP InterCity, jak i w kolejach regionalnych. Te drugie są nawet ważniejsze, bo ludzie codziennie dojeżdżają nimi do szkoły czy pracy - stwierdziła Magdalena Biejat, posłanka z Warszawy i wiceprzewodnicząca partii. - Razem z posłanką Pauliną Matysiak złożyłyśmy projekt ustawy o 0 proc. VAT na bilety kolejowe. To prosty, klarowny projekt. Stanowi znacznie lepsze rozwiązanie niż chaotyczne, nieprzemyślane ruchy rządu, które obserwujemy w ostatnich tygodniach - podsumowała.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.